Ir o contido principal
Museo virtual Universidade
de Santiago
de Compostela
  • gl
  • es
Inicio Inicio

Inicio

Presentación

Coleccións

  • Contemporánea
    Espazos
    Retratos
    Vítores

Itinerarios

  • Gabinete de Curiosidades
    Minerva Compostelá
    Reitores

O meu museo

Localización

Explora

Política de privacidade
Volver ás localizacións
Facultade de Económicas e Empresariais (107)
  • A-ZCRONOL.
Campus Santiago
Facultade de CC da Educación: 5
Facultade de Económicas e Empresariais: 107
Facultade de Química: 11
Facultade de Filoloxía: 7
Biblioteca Concepción Arenal: 1
Facultade de Dereito: 83
Capela: 1
Facultade de Filosofía: 1
Colexio Maior Fonseca: 6
Facultade de Medicina: 41
Colexio Maior Rodríguez Cadarso: 8
Facultade de Xeografía e Historia: 94
Colexio de San Xerome Reitoría: 163
Colexio Maior San Clemente: 10
Facultade de Bioloxía: 4
Facultade de CC Políticas e Sociais: 13
Facultade de Farmacia: 9
Facultade de Física: 1
Facultade de Matemáticas: 11
Facultade de Psicoloxía: 12
Campus Lugo
Biblioteca intercentros: 1
Escola Politécnica Superior de Enxeñaría: 7
Facultade de Ciencias: 1
Facultade de Formación do Profesorado: 7
Pazo Montenegro Vicerreitoría: 12
Vicexerencia: 1
Outras localizacións
Casa dos Catedráticos - Campus Sur: 1
Centro de Estudos Avanzados Finca Vista Alegre: 1
Casa da Balconada: 53
Casa da Concha: 23
Arquivo histórico: 4
Igrexa da Universidade ou da Compañía: 49
Colexio ou Pazo de Fonseca: 30
Gardería: 1
Almacenado ou retirado: 3
luaquessada
A lúa
Xaime Quessada Porto
1976

De apariencia onírica, Quessada centra a composición coa lúa, branquísima, que preside a maior parte da superficie pictórica. Esta queda estruturada en dúas partes por medio dunha liña horizontal; sobre o cuadrilátero da parte inferior sitúa unha parella, deitada e abrazándose, e encima desta escena, a lúa. Quessada realiza unha obra perfectamente equilibrada e ordenada xeométricamente; as figuras organízanse baixo un esquema piramidal, centrando o vértice dese triángulo. Chama a atención o colorido vibrante que denota o coñecemento do Op Art ou da Pop Art que Quessada coñecería durante as súas viaxes por Estados Unidos.

1976
quessadanacion
A nación (e os monstros católicos)
Xaime Quessada
década de 1970

Trátase dunha das obras que realizou Quessada para a Aula Magna da Facultade de Económicas e Empresariais logo dunha viaxe que fixo por América. 

pasionariagalo
A Pasionaria / O galo
Camilo Otero Martín
1978

Emblemática peza, coñecida como "O Galo" ou "A Pasionaria". Mostra da súa imaxinativa e grandilocuente linguaxe, trátase dunha monumental invención, un ser imposible, fantástico, con certa aparencia prehistórica, produto da acumulación de elementos dispares. Características presentes nas obras de Camilo Otero como o humor ou a ironía, a mestura entre realidade e surrealismo ou o primitivismo, están presentes nesta peza, sobre a que o autor dixo que se trataba dunha síntese do Otero máis libre, auténtico e pasional e se lograba personificar o enxeño "neo-dadá con esquemas figurativos". O orixinal desta peza está realizado en madeira de carballo e atópase nun parque de Turín e enténdese dentro dunha etapa na que o autor realiza grandes figuras en madeira de formas rústicas e potentes.

1978
aguadas1ortiz
Aguadas 1
Enrique Ortiz Alonso

Xogo de aguadas en distintos tons, destacando a viveza dos toques azuis. amarelos e laranxas. Enmarcado con passpartout. Suxestións a través das manchas, dentro da abstracción.

aguadas10
Aguadas 10
Enrique Ortiz Alonso

Xogo de aguadas en tons azuis. Enmarcado con passpartout. Suxestións a través das manchas, dentro da abstracción.

aguadas11
Aguadas 11
Enrique Ortiz Alonso

Xogo de aguadas en tonos azuis. Suxestións a través das manchas, dentro da abstracción. Enmarcado con passpartout; ventá de 32 cm de alto x 48 de longo.

aguadas2
Aguadas 2
Enrique Ortiz Alonso

Xogo de aguadas en tonos liliáceos primordialmente, pero combinados con outras cores. Enmarcado con passpartout. Suxestións a través das manchas, dentro da abstracción.

aguadas3
Aguadas 3
Enrique Ortiz Alonso

Combinación de aguadas de distintas cores con predominio dos tonos azuis e verdes. Enmarcado con passpartout. Suxestións a través das manchas, dentro da abstracción.

aguadas4ortiz
Aguadas 4
Enrique Ortiz Alonso

Xogo de aguadas en tono azul e cun fondo beige rosáceo. Na parte inferior acumúlanse toques doutras cores. Enmarcado con passpartout. Suxestións a través das manchas, dentro da abstracción.

aguadas5ortiz
Aguadas 5
Enrique Ortiz Alonso

Combinación de aguadas en tons verdes e amarelo, principalmente. Enmarcado con passpartout. Suxestións a través das manchas, dentro da abstracción.

aguadas7
Aguadas 7
Enrique Ortiz Alonso

Xogo de aguadas con predominio dos tons azuis e con toques doutras cores na parte inferior. Enmarcado con passpartout. Suxestións a través das manchas, dentro da abstracción.

aguadas8
Aguadas 8
Enrique Ortiz Alonso

Xogo de aguadas en tons azuis. Enmarcado con passpartout. Suxestións a través das manchas, dentro da abstracción.

aguadas9
Aguadas 9
Enrique Ortiz Alonso

Xogo de aguadas en tons azuis. Enmarcado con passpartout. Suxestións a través das manchas, dentro da abstracción.

albadegloria1condecorbal
Alba de Gloria 1
Xosé Conde Corbal
1980

Galería de personaxes que ilustra a serie de cinco murais de Conde Corbal (1923-1999) que leva por título Alba de Gloria. Recordando o insigne discurso pronunciado desde Buenos Aires por Castelao, o Día da Patria Galega de 1948, Conde Corbal achega a súa particular visión, debuxando unha galería de personaxes que son clave na tradición galega. A disposición en friso é común en todas as escenas. Trátase nuns casos de personaxes coñecidos e noutros de xente anónima. A obra pon de manifesto non só a capacidade deste artista como creador de murais, senón tamén a súa destreza na recreación de perfís con diferentes trazos que definen actitudes e caracteres diversos e peculiares. Obra cedida polo seu autor para a súa exhibición na Facultade de CC Económicas e Empresariais da USC.

1980
albadegloria2condecorbal
Alba de Gloria 2
Xosé Conde Corbal
1980

Galería de personaxes que ilustra a serie de cinco murais de Conde Corbal (1923-1999) que leva por título Alba de Gloria. Recordando o insigne discurso pronunciado desde Buenos Aires por Castelao, o Día da Patria Galega de 1948, Conde Corbal achega a súa particular visión, debuxando unha galería de personaxes que son clave na tradición galega. A disposición en friso é común en todas as escenas. Trátase nuns casos de personaxes coñecidos e noutros de xente anónima. A obra pon de manifesto non só a capacidade deste artista como creador de murais, senón tamén a súa destreza na recreación de perfís con diferentes trazos que definen actitudes e caracteres diversos e peculiares. Obra cedida polo seu autor para a súa exhibición na Facultade de CC Económicas e Empresariais da USC.

1980
albadegloria3condecorbal
Alba de Gloria 3
Xosé Conde Corbal
1980

Galería de personaxes que ilustra a serie de cinco murais de Conde Corbal (1923-1999) que leva por título Alba de Gloria. Recordando o insigne discurso pronunciado desde Buenos Aires por Castelao, o Día da Patria Galega de 1948, Conde Corbal achega a súa particular visión, debuxando unha galería de personaxes que son clave na tradición galega. A disposición en friso é común en todas as escenas. Trátase nuns casos de personaxes coñecidos e noutros de xente anónima. A obra pon de manifesto non só a capacidade deste artista como creador de murais, senón tamén a súa destreza na recreación de perfís con diferentes trazos que definen actitudes e caracteres diversos e peculiares. Obra cedida polo seu autor para a súa exhibición na Facultade de CC Económicas e Empresariais da USC.

1980
albadegloria4condecorbal
Alba de Gloria 4
Xosé Conde Corbal
1980

Galería de personaxes que ilustra a serie de cinco murais de Conde Corbal (1923-1999) que leva por título Alba de Gloria. Recordando o insigne discurso pronunciado desde Buenos Aires por Castelao, o Día da Patria Galega de 1948, Conde Corbal achega a súa particular visión, debuxando unha galería de personaxes que son clave na tradición galega. A disposición en friso é común en todas as escenas. Trátase nuns casos de personaxes coñecidos e noutros de xente anónima. A obra pon de manifesto non só a capacidade deste artista como creador de murais, senón tamén a súa destreza na recreación de perfís con diferentes trazos que definen actitudes e caracteres diversos e peculiares. Obra cedida polo seu autor para a súa exhibición na Facultade de CC Económicas e Empresariais da USC.

1980
Alba de Gloria 5
Xosé Conde Corbal
1980

Galería de personaxes que ilustra a serie de cinco murais de Conde Corbal (1923-1999) que leva por título Alba de Gloria. Recordando o insigne discurso pronunciado desde Buenos Aires por Castelao, o Día da Patria Galega de 1948, Conde Corbal achega a súa particular visión, debuxando unha galería de personaxes que son clave na tradición galega. A disposición en friso é común en todas as escenas. Trátase nuns casos de personaxes coñecidos e noutros de xente anónima. A obra pon de manifesto non só a capacidade deste artista como creador de murais, senón tamén a súa destreza na recreación de perfís con diferentes trazos que definen actitudes e caracteres diversos e peculiares. Obra cedida polo seu autor para a súa exhibición na Facultade de CC Económicas e Empresariais da USC.

1980
alfonsocosta1
Alfonso Costa 1
Alfonso Costa Beiro

Pintura e gravado conforman a maior parte da produción artística de Alfonso Costa. A influencia do surrealismo, da obra de Yves Tanguy coas súas paisaxes imaxinarias e seres estraños, están presentes neste gravado. Realizado cunha soa tinta de cor maxenta, o protagonista é unha figura humana, sen cabeza, que sitúa sentada nun espazo irreal, onírico e deforme -selo característico do autor e que revela outra das súas influencias: as imaxes desfiguradas, enigmáticas de Bacon-. É preciso sinalar a súa gran destreza técnica para o debuxo, sobre a que asenta a súa obra gráfica; co debuxo non só estrutura a base da obra, senón que lle permite tamén dar intensidade ás sombras, e crear o volume e a contorna da silueta da figura. Asinado no ángulo inferior dereito. No lado esquerdo, o número de tirada: 9/25

alfonsocosta2
Alfonso Costa 2
Alfonso Costa Beiro

Ecos surrealistas, cubistas e expresionistas compoñen a linguaxe que Alfonso Costa emprega neste gravado, no que compón un mundo imaxinario, irreal e onírico seguindo unha liña que conectaría con pintores como O Bosco, Goya ou Bacon. Xoga coa idea da fragmentación da forma e co espazo ao presentar de costas ao espectador unha figura humana da que tan só lle vemos as pernas; porén, ésta proxecta dúas sombras que nos permiten contemplar a totalidade da mesma e ver dous rostros; trátase dunha imaxe duplicada coma se estivesemos ante o efecto dúplice dun espello. Son figuras humanas fragmentadas e distorsionadas; con todo, Costa permítenos ver unha estrutura anatómica fibrosa, que denota un profundo coñecemento da mesma. O gravado, feito cunha única tinta azul, destaca o dominio do debuxo que lle permite crear a silueta das figuras e potenciar as sombras que crean un gran contraste que evidencia a influencia da pintura metafísica italiana, especialmente da obra de Giorgio De Chirico, ao tempo que crea unha atmosfera surrealista e inquietante. En definitiva, un mundo de soños e imaxinación que é creado polo artista. Asinado inferior dereito. No lado esquerdo o número de tirada: 9/25.

alfonsocosta3
Alfonso Costa 3
Alfonso Costa Beiro

O mundo que Alfonso Costa presenta tanto na súa produción pictórica como na obra gráfica, é producto da súa imaxinación e dos soños nos que teñen cabida criaturas e espazos irreais. Neste caso, o gravado amósanos un dos seus seres irreais característicos cos que Costa alude a que como parte do sentido irracional do ser aparece o animal no home; así, baixo un corpo de forma humana, coloca na cabeza unha pomba e outra cabeza con pico. É un mundo imaxinario no que esa figura parece avanzar nun espazo indefinido no que emprega tintas de distintas cores que contrastan coa máis escura coa que compón a figura. O sarcasmo, a imaxinación e o surrealimso teñen cabida na obra deste artista noiés. Asinado no ángulo inferior dereito.

ancianconnenopousa
Ancián con neno
Xavier Pousa Carrera

Obra figurativa na que Pousa volve a reflectir a súa captación polos tipos populares; neste caso presenta un grupo composto por un neno e un ancián que aparece caracterizado coa boina. Estilística e tecnicamente o autor aproxímase máis á influencia expresionista visible nos trazos negros e no uso da cor; a pincelada aquí é ampla pero de novo dotada cunha gran liberdade no trazo. Asinado no ángulo inferior dereito.

arrepiamepardiñas
Arrepíame sen saber por que
Xoán Pardiñas
1988

Obra figurativa de corte primitivista na que Xoán Pardiñas representa a figura dun home no momento no que parece estar a levantar algo. A súa é unha pintura cargada de materia, de grosas pinceladas e intenso cromatismo que lle serve, como neste caso, para ordenar o fondo da composición en tres campos horizontais. Sobre este fondo, emerxe a figura de volume esaxerado, na que o autor consegue reflectir o estado de inquedanza do home. Asinado no ángulo inferior dereito.

1988
vanalidademilavazquez
Banalidade
Mila Vázquez
1996

Obra figurativa na que presenta unha das súas paisaxes urbanas características; interésalle á autora paisaxes atemporais, neste caso o que parecen ser edificios dunha fábrica que compón con distintos volumes de carácter xeométrico, no que podería haber unha chiscadela á influencia do Picasso cubista ou de Cézanne que a autora admira. Xoga coa xeometría por medio deses cubos e prismas que compoñen a obra, perfectamente definidos por medio do debuxo, que é o encargado de definir a estrutura do cadro. No relativo ás cores, decántase por gamas suaves a base de grises, azuis e verdes que difumina.

1996
bodegonpousa
Bodegón 1
Xavier Pousa Carrera
1972

Estamos diante dun bodegón que Pousa contrúe nunha estancia da que vemos a ventá ao fondo e unha mesa sobre a que sitúa os distintos elementos que o compón: unha xerra e mazás sobre un mantel que cobre a mesa. Chama a atención a liberdade e a soltura da pincelada que evidencia o gusto do autor pola pintura impresionista, mentres que a austeridade do bodegón é unha herdanza da obra de Zurbarán, que Pousa coñecería durante a súa etapa de formación en Madrid. Asinado no ángulo inferior dereito.

1972
bodegon2pousa
Bodegón 2
Xavier Pousa Carrera
1972

Estamos diante dun bodegón que Pousa constrúe cunha cadeira e unha mesa sobre a que sitúa os distintos elementos que o compoñen: unha xerra, unhas laranxas e un mantel que non cobre a totalidade desa mesa. Chama a atención a liberdade e a soltura da pincelada que evidencia o gusto do autor pola pintura impresionista, mentres que a austeridade do bodegón é unha herdanza da obra de Zurbarán, que Pousa coñecería durante a súa etapa de formación en Madrid. Asinado no ángulo inferior dereito.

1972
carastome
Caras
Xosé Miguel Tomé

Unha serie dunha ducia de rostros que ocupan a maior parte da superficie pictórica; de novo, e tal como é o habitual na obra de Tomé, a figura humana é a protagonista. Plenamente neoexpresionistas, o autor concibe estes rostros a modo de máscaras, das que tan só vemos a silueta, o perfil. A expresividade está lograda co uso dunha cor: o negro, co que cobre gran parte da superficie pictórica aplicado de forma enérxica e en grandes cantidades de materia.

cassamo1
Cassamo 1
João Cassamo
1987

Representa unha figura humana que ten enmarcado parte do seu corpo nun círculo. Toda ela enmarca á súa vez nun rectángulo, agás a cabeza que sobresae. Tonos vermellos e prateados. Asinado no ángulo inferior dereito.

1987
cassamo2
Cassamo 2
João Cassamo
1988
1988
cincomulleresvirxilio
Cinco mulleres
Virxilio Fernández Cañedo
1970

Obra que representa cinco mulleres de poses relaxadas e aires ausentes; mulleres vistosamente vestidas, con faldas longas, con panos na cabeza. Son característicos na obras sobre táboa, como esta, os trazos en relevo, espraiándose na ornamentación en realce das roupas das campesiñas, a modo dos bordados populares. Recrea un universo de inxenuidades e elementalidades, impregnado dun primitivismo popular. Asinado no ángulo inferior dereito.

1970
composicionhuete
Composición
Ánxel Huete Vales
1976

Obra que pertence a súa serie de "Recortes no espazo", na que achega unha reflexión sobre o espazo construído equilibradamente por unha sutil xeometría de liñas e planos de cor. Está presente na súa obra a vontade estruturadora e ordenadora do espazo pictórico, neste caso someténdoo ás formas cuadrangulares, individualizadas mediante un trazo negro, dando a apariencia da forma de ventá. A linguaxe que emprega é a específica da pintura, é dicir, a cor, a pincelada e a mancha.

1976
douspiñeirosvirxilio
Dous piñeiros
Virxilio Fernández Cañedo
1972

Virxilio sérvese da paisaxe da súa contorna, das terras ourensás, para reflectilo na súa obra, o que lle confire un carácter íntimo e sentimental. Compón ordenadamente o espazo pictórico a través dos elementos cos que estrutura a obra: árbores no primeiro termo, campos no segundo, e outeiros no último.  A verticalidade do tronco das árbores contrasta co carácter ondulante das copas e das montañas que Virxilio obtén a través da pincelada, de novo densa; No referido ás cores, vemos a preferencia do autor polo cromatismo forte, neste caso a base de tons verdes e terras. Asinado no ángulo inferior esquerdo.

1972
duasmulleresvidalabascal
Dúas mulleres
Enrique Vidal Abascal
1974

Xunto a unha vertente primitiva que bebe da tradición autóctona galaica, Vidal Abascal desenvolve outra vía que atopa as súas raíces no expresionismo de Nolde ou Ensor; así atopámonos dúas figuras, unha de elas de costas e agachada, e a outra de pé, xuntando as mans e xirando a cabeza como se estivese a mirar a outra muller. Son figuras robustas e sólidas que destacan nitidamente sobre o fondo vermello, expresivas; destaca a esaxeración na representación das mans e dos pés. Tecnicamente, Vidal Abascal emprega pinceladas largas e vibrantes, moi empastadas e cheas de luz. Asinado no ángulo superior dereito.

1974
entremareterrasuarez
Entre auga e terra
Nolo Suárez

Seguindo unha composición simétrica, Nolo Suárez presenta unha obra sobre táboa que divide en dous a través dunha franxa de cor verde. Á esquerda sobre un fondo de cores verdosas e amarelas, superpóñense tres círculos azuis, que teñen a súa correspondencia na outra metade da obra con tres rectángulos de cores laranxas sobre un fondo azul; unindo ambas partes unha franxa branca de forma ondulante. As cores húmidas aparecen como esvarando sobre o soporte pictórico, dando a sensación de que é o propio tempo o que configura o resultado final. Asinado no aid. Doazón do autor.

equilibrio
Equilibrio xiratorio
Elena Colmeiro González
1970

Peza escultórica reañizada por Elena Colmeiro na década dos '70. 

1970
escenacampesiñapousa
Escena campesiña
Xavier Pousa Carrera

Obra paisaxística na que Pousa representa o traballo do campo, a sega do millo que están a recoller un grupo de tres persoas que seguindo un esquema piramidal ocupan no primeiro plano o centro da composición, mentres que nun segundo termo outra persoa regresa cunha patela na cabeza. O espazo compositivo da obra está formado pola sucesión de distintos planos: o primeiro, no cal está o grupo principal; o segundo, coa outra figura e o hórreo; e en último termo unha paisaxe de montaña na que se vislumbra un pequeno casarío. Estamos diante dunha obra chea de luminosidade, de cores intensas e trazos nerviosos e rápidos na que se pon de manifesto o tratamiento realista de Pousa da paisaxe, de débeda impresionista.

escenamariñeirapousa
Escena mariñeira
Xavier Pousa Carrera
1970

Imaxe do traballo cotián nun pobo mariñeiro. En primeiro termo, vemos un home traballando coas redes e dúas mulleres con cestas na cabeza. Detrás, á dereita, aparece unha muller sentada e ao fondo, unha figura e as casas. Cara o lado esquerdo vemos unha barca e o mar. Vencellada ao quefacer impresionista, a pincelada é rápida e nerviosa, e resulta exultante en luminosidade e cor.

1970
monvasco
Escultura
Mon Vasco Pardavila
1981

Nesta escultura de ferro, o autor xoga coa ensamblaxe de pezas xeométricas simples e de corte construtivo: un rectángulo, unha ferradura e dous brazos metálicos; pezas grandes e compactas, creando coa peza un desenvolvemento abstracto no espazo e aproximándose con ela ás propostas de Chillida.

1981
familia
Familia
Acisclo Manzano Freire
1962

Nas súas primeiras obras, Acisclo traballa exclusivamente coa madeira; neste caso temos unha talla de estilo expresionista dun grupo composto por un home, unha muller e un neno. Con respecto da técnica, obsérvase a talla da gubia ao traballar a madeira con incisións e cortes alongados. Son figuras estilizadas, ríxidas e ausentes de movemento; aparece xa a valoración do oco que se convertirá nunha característica da súa obra.

1962
masidefesta
Festa
Xulio Maside
1982

Obra figurativa composta por un home e unha muller que aparecen entrelazados. As figuras quedan reducidas a simples siluetas nítidas de formas redondeadas que recordan a obra picassiana. Neste caso, Maside non emprega a violencia cromática que caracterizará as súas obras posteriores, senón que se decanta por tons suaves, rosáceos para os corpos, e grises, azuis para o fondo. Asinado no ángulo inferior dereito.

1982
floresvirxilio
Flores
Virxilio Fernández Cañedo

Sinxelo bodegón composto por un vaso con flores que centra a composición e uvas no primeiro termo. Destaca o decorativismo do vaso, algo que é habitual no autor, ademais do cromatismo, a base de tonalidades cálidas, separando cun trazo máis claro as distintas flores e follas que compoñen o bodegón. Logra a sensación de profundidade a través da disposición ordenada dos distintos elementos dentro do cadro e tamén por medio da cor.

diazfuentes
Homenaxe a Valle Inclán
Xosé Díaz Fuentes
1977

Escultura organicista de gran formato e feita en formigón, material que lle resulta propicio para esta escala monumental. Inspírase nas formas da natureza, a través do ritmo dos seus ocos, concavidades, relevos e ondulacións, como se fose a propia natureza a que configurase a súa forma resultado quizais dos efectos dos axentes erosivos, pois son os fenómenos xeolóxicos -de fosilización ou erosión- os que toma como fonte de inspiración.

1977
homenaxemarirago
Homenaxe ao mar
Ramón Irago Silva

A produción de Irago Silva encádrase dentro do ámbito da figuración. As figuras, principalmente mulleres, son as protagonistas das súas obras en escenas de maternidade ou escenas de xénero. Neste caso, atopámonos cunha composición case simétrica, na que a través de dúas ventás vemos os rostros de dúas mulleres, unha cos ollos pechados e a outra abertos. Ambas ventás permiten vislumbrar ao mesmo tempo unha arquitectura ao fondo. En relación coa técnica, Ramón Irago traballa neste caso cunha textura moi lisa e unha gama cromática en tonos pasteis onde teñen cabida os verdes, amarelos, laranxas ou tostados. O debuxo sérvelle para definir as siluetas tanto dos edificios coma das figuras, tratadas estas con gran sinxeleza. Asinado no a.i.d.

igrexasvirxilio
Igrexas
Virxilio Fernández Cañedo

Xunto coa paisaxe rural, Virxilio traballa tamén a paisaxe urbana, que supón unha ollada á transformación da sociedade galega do momento e a influencia da súa estadía berlinesa. Concibidas coa apariencia de carteis, o autor amosa unha vista dunha vila, na que vemos en primeiro termo as casas e no último as igrexas. Son arquitecturas concibidas xeometricamente, de liñas puras, servíndose do debuxo para individualizar cada elemento mediante trazos grosos. As cores son vivas, destacando os amarelos e laranxas e a pintura é empastada creando os relevos característicos do autor. Asinado no ángulo inferior esquerdo.

imperialismopardiñas
Imperialismo
Xoán Pardiñas
1978

Ao longo da súa produción, a obra de Xoán Pardiñas aproximarase a posturas cercanas á abstracción. Neste caso, a influencia máis cercana é a pintura de acción norteamericana, de aí a apariencia xeral da obra que aparece salpicada por distintas cores ante un fondo gris, xogo de grises e brancos que son claves identificativas do autor; igualmente é importante a técnica, traballa cunha pincelada cargada de materia que lle serve tamén para crear texturas. Asinado no ángulo inferior dereito.

1978
lodeiro1
Lodeiro 1
Xosé Telmo Lodeiro Fernández

Ante un fondo paisaxístico, Lodeiro sitúa a figura dunha muller. Esta -aínda que realizada mediante planos- queda reducida a unha simple silueta, vestida ou abrigada por unha envolvente espiral, toda ela en tons azuis. A estática figura preséntase diante dun fondo paisaxístico, irreal, case apocalíptico composto a base de bandas cromáticas que van do rosa ao amarelo, habituais no seu quefacer. Asinado no ángulo inferior esquerdo.

lodeiro2
Lodeiro 2
Xosé Telmo Lodeiro Fernández

A peculiar característica que o autor lle confire á figuración na súa obra fixo que se asignase o termo "figuras tipo Lodeiro". Estas -como no caso desta obra- compóñense a base dunha sucesión de planos de gamas cromáticas grises, ondulantes ata crear unha forma cónica. As figuras quedan reducidas a simples siluetas e das que unicamente vemos o rostro, principalmente a mirada expresiva. Neste cadro, Lodeiro non sitúa as figuras diante dunha paisaxe, senón ante un fondo neutro azul, do que parecen sobresaír, recortadas ambas figuras. Asinado no ángulo inferior dereito.

lodeiro3
Lodeiro 3
Xosé Telmo Lodeiro Fernández

A combinación de bandas de distintas cores -negro, vermello, verdes, laranxas-con certas ondulacións que creban a monótona secuencialización horizontal, suxire unha representación paisaxística cunha evidente tendencia á abstracción. Probablemente esteamos diante dunha vista marítima, cunha luz de atardecer avermellada que asoma ao fondo do cadro detrás do que sería o perfil da costa, suxerido por esa franxa ondulante de cor negra. Estamos diante dunha composición habitual de Lodeiro, na que toma elementos recoñecibles da paisaxe: ao mar, a costa, para logo esencializar e esquematizar eses elementos ata chegar case á abstracción.

lodeiro4
Lodeiro 4
Xosé Telmo Lodeiro Fernández

Paisaxe marítima no que as formas son xeometrizadas e sintetizadas ao máximo, sendo sometidas a unha ríxida orde. Compón o cadro en dúas metades claramente diferenciables; a superior está articulada a base dun fondo vermello sobre o que se recortan montañas de cor negra. Na parte inferior, a representación do mar mediante bandas azuis paralelas que alternan con outras máis estreitas de cor vermella; no centro aparece un recadro enmarcado en negro co interior de cor amarelo. Asinado no ángulo inferior dereito.

lodeiro5
Lodeiro 5
Xosé Telmo Lodeiro Fernández
1970

As bandas cromáticas -tons azuis, brancos, amarelos e vermellos- horizontais e cun leve declinar cara a esquerda, resolven esta esquematizada composición, máis perto da abstracción ca dunha representación paisaxística. Lodeiro suxire unha forma da paisaxe -neste caso dunha montaña- a través de simplificala ao máximo e recurrer a formas ondulantes que crean esta sensación. Asinado no ángulo inferior esquerdo.

1970
lodeiro6
Lodeiro 6
Xosé Telmo Lodeiro Fernández
1970

A concepción da paisaxe na obra de Lodeiro é moi significativa ao longo da súa produción. O artista vigués parte de elementos recoñecibles -aquí unha paisaxe no que ao fondo vemos o perfil dunha montaña- para despois simplificalos, reducilos a simples siluetas e formas xeométricas que están moi perto da abstracción. As cores, negras, amarelas, laranxas e violetas, confiren á paisaxe unha apariencia case irreal. Asinado no ángulo inferior esquerdo.

1970
lodeiro7
Lodeiro 7
Xosé Telmo Lodeiro Fernández
1970

Seguindo unha linguaxe practicamente abstracta, Lodeiro dá un paso máis no seu concepto da paisaxe. Da redución dos seus elementos a formas xeométricas pasamos a unha visión abstracta da mesma, composta por unha sucesión de franxas cromáticas azuis, laranxas, amarelas e brancas que seguen a mesma repetición.

1970
lodeiro8
Lodeiro 8
Xosé Telmo Lodeiro Fernández
1970

Lodeiro reduce a representación dunha paisaxe natural a formas xeométricas, bandas cromáticas horizontais que preceden a unha montaña, representada mediante unha franxa ondulada negra e máis ancha que aparece lixeiramente perfilada na súa contorna superior por unha delgada liña branca, difuminada, que da paso ao ceo, todo en azul. Son xogos minimalistas de bandas cromáticas, de cores frías e pincelada plana.

1970
manancialsuarez
Manancial da paisaxe
Nolo Suárez
1993

A figura de Nolo Suárez supón unha renovación á temática da paisaxe galega, principalmente dos elementos terra e auga como orixe da vida, a partir da década dos 80 a través da súa técnica peculiar que lle confire á obra un aspecto acuoso configurando o resultado final a través da acción do propio proceso pictórico. Ante un fondo no que predominan as tonalidades pasteis (azuis e amarelas), o autor salpícao con distintos elementos: unha árbore grande e tres máis pequenas colocadas en liña, unha folla e un arbusto. Todo unido por manchas de cores brancas en espiral e ondulantes, ou verdes que seguen unha liña curva que se converten en signos de identidade do autor.

1993
maternidade
Maternidade
Xosé Cid Menor

Cunha esencial e poética síntese formal e dentro desa liña figurativa de carácter organicista na que adoita expresarse, representa unha muller embarazada. Coa madeira, un dos seus materiais preferidos, xunto co granito, acada destacadas cualidades formais. Suaves curvas e medidas aristas ou pregos; a madeira pulida e cun perfecto acabado, véndose as vetas: importante efecto ao incidir a luz.

mirandoventaquiñoa
Mirando pola ventá
C. Quiñoa
1988

Representa unha fachada dunha casa. Á esquerda unha porta aberta e á dereita unha ventá onde asoma unha señora de certa idade. Os tons utilizados son verdes, azuis, terras. Asinado no ángulo inferior dereito.

1988
mullercestovirxilio
Muller con cesto
Virxilio Fernández Cañedo

Obra típica do estilo de Virxilio protagonizada por unha campesiña, que o autor converte nunha especie de homenaxe ao folclore popular galego. Vístea cunha túnica longa e pano á cabeza, porta unha cesta na cabeza que sostén coa man, e parece representala nun momento en que fai un descanso no traballo. Chama a atención o repertorio decorativo da vestimenta, na que Virxilio se serve do seu relevo característico, logrado a base de empastar a pintura, para acentualo. De novo, o gusto polo autor de cores fortes, exaltadas a base de laranxas e azuis e os trazos grosos cos que separa os distintos elementos dos cadros. Asinado no ángulo inferior esquerdo.

mullerescon flores
Muller con flores
Gustavo Balboa Díaz
1975

Representa unha figura feminina que porta unhas flores na súa man esquerda; ao fondo, distintos edificios. Utiliza unha gama ampla de cores. Xeometrismo. Asinado no ángulo inferior dereito: "Gustavo Balboa 75"

1975
mullerfouciñavirxilio
Muller con fouciña
Virxilio Fernández Cañedo

Retrato dunha muller campesiña nun prado. Parece relaxada, ausente, dá a sensación que deixou de traballar no momento en que está a posar para o pintor, pois ten na man a fouciña co que estaba a segar. Virxilio sempre representa estas mulleres con falda longa de gran decorativismo, con pano na cabeza, e as liñas de puntos e outros motivos en realce, que se vencellan con técnicas artesanais, como o bordado. As cores son fortes e as formas moi marcadas, destacando así o debuxo. Asinado no ángulo inferior esquerdo.

mullerirmandiñabraxe
Muller irmandiña
Xoán X. Braxe
1988

Gravado no que se representa unha muller que intenta ocultar o seu rostro coas mans, pero deixa entrever as súas bágoas. É o reflexo da dor que o autor pretende mostrar. Utiliza unha gama de vermellos, azuis e negro. No lado dereito, o título e no lado esquerdo asinado polo autor, ademais do número de tirada: 3/100.

1988
mullerlendovirxilio
Muller lendo
Virxilio Fernández Cañedo
1975

Escena de interior protagonizada por unha muller, que o autor representa no momento da lectura, sentada nun banco e apoiándose sobre unha mesa na que se ven varios papeis. Repítese novamente o gusto por captar as mulleres ensimesmadas, case ausentes. Tecnicamente, Virxilio emprega a pluma sobre un fondo de papel amarelo; a súa virtuosidade do debuxo sérvelle para lograr a sensación de profundidade e crear as sombras.

1975
mulleresmercadopousa
Mulleres no mercado
Xavier Pousa Carrera
1977

Obra de temática popular; estamos diante dunha escena de mercado protagonizada por dúas mulleres en primeiro plano, ataviadas co tradicional pano na cabeza. Ao fondo aparecen as siluetas doutro grupo de persoas que completan a escena. As figuras case están reducidas ás formas elementais, pois o rostro apenas está debuxado. O autor delimítaas co debuxo, de trazo máis amplo e groso; con todo, a pincelada é ampla, solta e diluída e, a paleta cromática está baseada en tonalidades ocres, verdes e tostados.

1977
multitudemorquecho
Multitude
Xosé Ramón Morquecho Barral
1976

A obra responde ás características da produción de Morquecho de finais da década dos 70 do século XX. Nese momento a obra figurativa cobra un maior protagonismo en detrimento da paisaxe. Entende as figuras como un grupo homoxéneo, case unha masa, non lle interesa a súa individualización, de aí que o rostro estea apenas bosquexado e o compoña por medio de vigorosos trazos negros, creando con iso unha sensación de tristeza. Estas aparecen ante un muro, un fondo branco onde se abren ocos negros, sobre o que se superpón as cores ocres e verdosas predominante na vestimenta das figuras. Asinado no ángulo inferior dereito.

1976
muraltome
Mural
Xosé Miguel Tomé

Concibido como un gran mural, Tomé divide o lenzo en catro partes, a modo dunha especie de ventás das que emerxen grupos de figuras que, seguindo a estética característica do autor, preséntanse difusas, apenas lles vemos o rostro; o expresivo trazo negro é practicamente o único elemento do que se serve Tomé para individualizar as formas que, próximas á abstracción, enmárcanse dentro do expresionismo que o caracteriza.

acisclo1
Mural 1
Acisclo Manzano Freire

Composto de seis pezas, Acisclo realiza este mural de barro refractario; do seu fondo emerxen os rostros dunhas figuras, nos que busca a expresividade dos mesmos, parecendo lembrar a traxedia da arte grega; rostros que emerxen da materia, ao xeito miguelanxelesco. No resto do conxunto están presentes as pegadas do traballo coa materia: sucos, incisións e ondulacións que crean distintas texturas, rasgo primordial na súa produción. Trátase dunha obra na que Acisclo xoga coa dualidade entre a figuración e a abstracción organicista.

acisclo2
Mural 2
Acisclo Manzano Freire

Composto de seis pezas, Acisclo realiza este mural de barro refractario; do seu fondo emerxen os rostros dunhas figuras, nos que busca a expresividade dos mesmos, parecendo lembrar a traxedia da arte grega; rostros que emerxen da materia, ao xeito miguelanxelesco. No resto do conxunto están presentes as pegadas do traballo coa materia: surcos, incisións e ondulacións que crean distintas texturas, rasgo primordial na súa produción. Trátase dunha obra na que Acisclo xoga coa dualidade entre a figuración e a abstracción organicista.

acisclo3
Mural 3
Acisclo Manzano Freire

Composto de seis pezas, Acisclo realiza este mural de barro refractario; do seu fondo emerxen os rostros dunhas figuras, nos que busca a expresividade dos mesmos, parecendo lembrar a traxedia da arte grega; rostros que emerxen da materia, ao xeito miguelanxelesco. No resto do conxunto están presentes as pegadas do traballo coa materia: surcos, incisións e ondulacións que crean distintas texturas, rasgo primordial na súa produción. Trátase dunha obra na que Acisclo xoga coa dualidade entre a figuración e a abstracción organicista.

acisclo4
Mural 4
Acisclo Manzano Freire

Composto de seis pezas, Acisclo realiza este mural de barro refractario; do seu fondo emerxen os rostros dunhas figuras, nos que busca a expresividade dos mesmos, parecendo lembrar a traxedia da arte grega; rostros que emerxen da materia, ao xeito miguelanxelesco. No resto do conxunto están presentes as pegadas do traballo coa materia: surcos, incisións e ondulacións que crean distintas texturas, rasgo primordial na súa produción. Trátase dunha obra na que Acisclo xoga coa dualidade entre a figuración e a abstracción organicista.

acisclo5
Mural 5
Acisclo Manzano Freire

Composto de seis pezas, Acisclo realiza este mural de barro refractario; do seu fondo emerxen os rostros dunhas figuras, nos que busca a expresividade dos mesmos, parecendo lembrar a traxedia da arte grega; rostros que emerxen da materia, ao xeito miguelanxelesco. No resto do conxunto están presentes as pegadas do traballo coa materia: surcos, incisións e ondulacións que crean distintas texturas, rasgo primordial na súa produción. Trátase dunha obra na que Acisclo xoga coa dualidade entre a figuración e a abstracción organicista.

acisclo6
Mural 6
Acisclo Manzano Freire

Composto de seis pezas, Acisclo realiza este mural de barro refractario; do seu fondo emerxen os rostros dunhas figuras, nos que busca a expresividade dos mesmos, parecendo lembrar a traxedia da arte grega; rostros que emerxen da materia, ao xeito miguelanxelesco. No resto do conxunto están presentes as pegadas do traballo coa materia: sucos, incisións e ondulacións que crean distintas texturas -rasgo primordial na súa produción-; trátase dunha obra na que Acisclo xoga coa dualidade entre a figuración e a abstracción organicista.

atienzamural
Mural cerámico
Ángel Atienza
1976

O autor desta obra, Ángel Atienza Landeta, formado inicialmente na Escola de Artes e Oficios de Santiago, realiza este mural tras levar máis de dez anos experimentado na arte da cerámica e do vidro, despois de deixar atrás a súa carreira como futbolista profesional. Interésanlle as grandes dimensións para os seus traballos concibidos, igualmente, para espazos de dimensións importantes. En concreto esta obra, feita para a Facultade de CC. Económicas e Empresariais, é coetánea daqueles murais, tamén cerámicos, que desenvolve para diversas estacións do metro de Madrid.

1976
niñopaxaros
Niño de paxaros
Xoán Piñeiro Nogueira
1977

Peza que fai referencia á natureza, ás formas animais -niño de paxaros-. Partindo dun mesmo tronco común entrelaza as formas, nun xogo de ocos e curvas, que se van abrindo en siluetas diferentes, independentes pero inseparables, coa suxestión dun certo movemento helicoidal. A execución da peza realízase por modelado cun proceso de fundición con pátina e pulido. A obra foi adquirida en 1978.

1977
nemetquessada
O nemet
Xaime Quessada
1973

Gravado pertencente á serie "Imaxe Surreal de Galicia", editada en 1977. Con esta serie pretendía contar a súa persoal historia de Galicia, reconstruíndo imaxes que ían desde os Oestrynnios, os Milesios, o Medulio e a Idade Media ata a Idade Contemporánea. Nela emprega unha linguaxe persoal na que mestura ecos surrealistas, picassianos e goyescos. Neste gravado, Quessada fai referencia á historia dos celtas en Galicia. Nemetobriga era o principal centro relixioso da España celta que segundo a historia, estaría situado en Ponte Navea ou na Pobra de Trives. O termo "nemet" -que dá título a este gravado-, tiña para os celtas o significado de bosque sacro, santuario ou lugar sacro; é dicir, un lugar onde se reunía o pobo para os actos relixiosos, adorar os deuses e facer sacrificios. E unha escena ritual parece que é a que se está a representar, xa que Quessada enche o gravado de toda unha serie de faunos, ninfas e seres monstrosos que as suxeitan. Diferencia na técnica as figuras; mentres que as figuras femininas son personaxes tenros, trazados cunha liña firme, delicada, ondulante e contínua, os monstros son debuxados cun trazo nervioso, curto e repetido de infinidade de raias.

1973
perceutorvidalabascal
O preceptor
Enrique Vidal Abascal
1972

Representa dúas figuras; o preceptor vestido de branco e con sombreiro quen co brazo dereito levantado parece explicar algo a un neno. As figuras, nitidamente perfiladas, aparecen tratadas sucintamente a través de formas robustas e cos rostros caricaturizados, a influencia expresionista, o recordo das máscaras de Ensor está presente na obra. Obra de temática social que forma parte da exposición de Vigo de 1976. Asinado no a. i. d.

1972
soñoquessada
O soño
Xaime Quessada
1972

Gravado pertencente á serie "Imaxe Surreal de Galicia", editada en 1977. Con eles pretendía contar a súa persoal historia de Galicia, reconstruíndo imaxes que ían desde os Oestrynnios, os Milesios, o Medulio e a Idade Media, ata a Idade Contemporánea. Nela emprega unha linguaxe persoal na que mestura ecos surrealistas, picassianos e goyescos. Trátase dunha escena poboada de seres mitolóxicos nos que vemos monstros, minotauros -que falan da influencia de Picasso-, e ninfas. Diferencia na técnica as figuras; mentres que as figuras femininas son personaxes tenros, trazados cunha liña firme, delicada, ondulante e contínua, os monstros son debuxados cun trazo nervioso, curto e repetido de infinidad de raias.

1972
delitosquessada
Os delitos do home
Xaime Quessada

Artista comprometido politicamente, Quessada serviuse das distintas técnicas artísticas como instrumento de denuncia, ben fose pintura, obra gráfica ou carteis. Neste caso, trátase dun gravado titulado "Os delitos do home" que denuncia a guerra e a tortura física ao presentarnos nunha celda as imaxes do que parece ser un home mutilado na parte superior e, na inferior, outro home atado e apilado sobre un montón de restos humáns.Asinado  no ángulo inferior dereito.

fascistasquessada
Os fascistas
Xaime Quessada
1972

Gravado pertencente á serie "Imaxe Surreal de Galicia", editada en 1977. Con eles pretendía contar a súa persoal historia de Galicia, reconstruíndo imaxes que ían desde os Oestrynnios, os Milesios, o Medulio, e a Idade Media ata a Idade Contemporánea. Nela emprega unha linguaxe persoal na que mestura ecos surrealistas, picassianos e goyescos. Artista comprometido polIticamente, emprega a arte como unha arma reivindicativa na que Quessada se opón á guerra, ao holocausto, á tortura; así vemos a un home atado de mans e a unha muller que ergue a cabeza e levanta os brazos en sinal de denuncia, que denota a influencia de Picasso ao igual que o minotauro que é o alter ego do pintor malagueño. Complétase o cadro con outra serie de seres fántásticos produto da imaxinación de Quessada. O espazo está perfectamente creado, en base a un rigor xeométrico creado polas liñas de profundidade que converxen no fondo, no cal aparecen dúas portas.

1972
martirescarralquessada
Os mártires de Carral
Xaime Quessada
1972

Gravado pertencente á serie "Imaxe Surreal de Galicia", editada en 1977. Con eles pretendía contar a súa persoal historia de Galicia, reconstruíndo imaxes que ían desde os Oestrynnios, os Milesios, o Medulio e a Idade Media ata a Idade Contemporánea. Nela emprega unha linguaxe persoal na que mestura ecos surrealistas, picassianos e goyescos. Neste caso, o tema que se representa é o fusilamento dos mártires de Carral, acontecemento que se produciu en 1846 como consecuencia do alzamento do coronel Solís e os militares que o acompañaron no levantamento contra o presidente Narváez co motivo de reivindicar a liberdade rexional de Galicia. Así atopamos no gravado unha escena de lapidación na que vemos a un home atado a unha cruz; ademais, unha nena no primeiro termo que aparece inmóbil, fronte o movemento do resto da acción, portando unha candea acesa en sinal de esperanza fronte a traxedia, do mesmo xeito que no Guernica. O resto das imaxes remiten tamén á influencia de Picasso: o minotauro, símbolo do alter ego picassiano, a cabeza da muller na parte superior que está a tocar a frauta, ou o xesto de dor da outra muller que parece pedir fin á masacre. Todas as figuras sitúanse ordenadamente no espazo trazado xeometricamente por medio dun chan axedrezado.

1972
paisaxemorquecho
Paisaxe
Xosé Ramón Morquecho Barral
1988

Xunto coa figuración, a paisaxe é o outro xénero habitual en Morquecho; con este xénero iníciase na pintura e responde á admiración que sempre sentiu polo impresionismo francés. Neste caso, amósanos unha paisaxe dun bosque presidido por unha serie de rochas que ocupan a maior parte da superficie da táboa e, ao fondo, as pólas das árbores -moi empregadas polo pintor na segunda metade dos 80-. Con respecto ás cores predominan, xunto co amarelo, os verdes e azuis, que son para Morquecho a referencia á paisaxe galega presentes xa desde os inicios da súa carreira. Asinado no ángulo inferior esquerdo.

Como bo debuxante que é, ademais do interese que mostrou ao longo da súa carreira artística pola figuración, tamén o apaixonou desde os inicios a representación dos espazos abertos e da natureza. Con todo, non foi ata 1985 cando comezou a pintar, cunha característica pincelada solta e rápida, as súas singulares paisaxes con arboredos en tons amarelos influenciados polo postimpresionismo e, en menor medida, polo fauvismo.

1988
paisaxevirxilio
Paisaxe
Virxilio Fernández Cañedo

Debuxo a pluma dunha paisaxe no que o protagonista son as árbores, que conforman unha especie de piñeiral. Estas aparecen ordenadas case xeometricamente, desde o primeiro termo ata o fondo. O debuxo é minucioso, evidente no detallismo co que realiza as follas das herbas que salpican o resto do espazo. 

paisaxeconarboresvirxilio
Paisaxe con árbores
Virxilio Fernández Cañedo
1975

Debuxo a pluma dunha paisaxe na que o protagonista son as árbores, que conforman unha especie de piñeiral. Estas aparecen ordenadas case xeometricamente, desde o primeiro termo ata o fondo. O debuxo é minucioso e detallista que demostra a mestría do autor, visible sobre todo nos arbustos que entremezclados coas árbores ocupan o resto da superficie pictórica. Asinado no ángulo inferior esquerdo.

1975
pallasomuller
Pallaso e muller
Xavier Pousa Carrera
1977

Xunto coa temática paisaxística que domina gran parte da produción de Pousa, aparecen outros temas de gusto popular. Neste caso, os protagonistas son dúas figuras: un pallaso e unha muller. Pousa xoga co contraste entre o debuxo de trazo negro e groso co que perfila as figuras, e as cores fortes coas que cubre o fondo e parte da vestimenta desas figuras; contraste tamén nas expresións dos rostros dos personaxes, o pallaso parece como asustado mentres que a muller aparece com airada, o cal aparece subraiado co xesto que realiza coa man. Asinado no ángulo inferior esquerdo.

1977
parella silverio rivas
Parella
Silverio Rivas
1991

Esta escultura de Silverio Rivas, realizada en 1991, substitúe outra do mesmo autor que, coma esta, estaba situada cara a un lado diante da porta principal da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais da USC. Que quixo facer Silverio ao propoñer e levar a cabo este cambio? En principio, a obra actual poderiamos dicir que interpreta a mesma temática que a anterior: mostrarnos unha parella, dúas figuras en pé, enfrontadas ou xuntas, unha á beira da outra, supostamente un home e unha muller.

1991
quessadaprotesta
Protesta
Xaime Quessada
1969

A obra reflicte o compromiso político-social do autor, tanto a través da temática, coma das súas propostas estéticas. Nela vemos un mozo, asentado sobre unha masa informe tirando unha pedra contra un fondo de formas xeométricas. O tema contrasta co tratamento de ecos renacentistas que estilisticamente se lle dá ao cadro (perfección do debuxo, espazo en perspectiva con marcado punto de fuga). Simboliza a loita contra o totalitarismo, encarnado por ese fondo rixidamente xeométrico. O mozo corre cara un fondo vermello que pode entenderse como unha especie de porta á esperanza.

1969
puntonegroquessada
Punto negro
Xaime Quessada
1972

Se hai algo que define a amplísima produción de Quessada é o seu caracter multiforme. Traballou todas as técnicas e estilos; neste caso estamos diante dunha obra abstracta na que o protagonista é o punto negro que dá título á obra. O artista ourensá realizou distintas versións de cadros nos que os protagonistas son ese punto. Polo demais, Quessada xoga coa descomposición xeométrica de diversas formas triangulares, levando a atención ao centro onde se cruzan e aparecen outra serie de obxectos e formas rectangulares e cubos. Xoga co contraste das cores vermellas e negras.

1972
requiemtome
Réquiem
Xosé Miguel Tomé
1987

Nesta gran pintura mural, Tomé desenvolve un friso de figuras anónimas, apenas bosquexadas. Baixo unha linguaxe neoexpresionista, tan característica non só nas obras do autor, senón tamén propia da arte da década dos 80, é a que a Tomé lle serve para crear unha obra na que impera unha sensación de inquedanza e angustia. Apenas hay concesión á anécdota; os protagonistas únicamente son as figuras -de rotundos volumes perfilados de trazos negros- e a cor, a pincelada enérxica e expresiva que emprega.

Antes de realizar este mural, a obra de Tomé discorreu desde unha neofiguración expresionista (1971-1979), ao preciosismo e, a partir de aquí, ata o que se denominou unha “abstracción redonda” (1979-1992). É aquí, por 1987, onde cabe encadrar ese mural, pintado sobre lenzo, disposto diante da entrada da aula B da Facultade de Económicas e Empresariais da USC. O pintor parece reflectir nas súas formas, evocadoras do humano e amazocadas no espazo, unha reflexión plástica sobre o que é o sufrimento humano; nunha posición ideolóxica que na pintura ten páxinas brillantes no Goya da Quinta del Sordo e, por suposto, no Picasso creador do Guernica. Tamén aquí, na obra de Tomé, parece palparse a dor e a derrota que abate ao xénero.

1987
semprepardiñas
Sempre
Xoán Pardiñas

Xoán Pardiñas presenta nesta obra un grupo de catro figuras humanas, tres situadas no fondo, e diante delas unha cos brazos abertos e o rostro de perfil. Son figuras de grandes dimensións, ampulosas e toscas que se vinculan coa estética do autor "románica primitiva" e, aínda que están perfiladas cun groso trazo gris, o autor concíbeas dun xeito homoxéneo. A paleta cromática é restrinxida a base de tonalidades grises e azulados. En relación coa materia, é rugosa e empastada. Asinado no ángulo inferior dereito.

sentitulotome
Sen título
Xosé Miguel Tomé
1982

Obra figurativa na que o protagonista é unha figura -da que non lle vemos o rostro- ataviada cunha túnica branca que a cobre por completo; a postura, de xeonllos e coa cabeza agachada, produce a sensación de inquedanza e desacougo, tan común nunha etapa das obras de Tomé. As cores e os trazos, fortemente expresionistas contribúen a incrementar esa sensación, ao perfilar a figura cun groso trazo negro, cor que xunto co vermello compón o fondo da obra.

1982
sentituloguerra
Sen título
Armando L. Guerra
1977

Composición abstracta, construída mediante unha ritmica combinación de liñas e manchas. O predominio dunha entoación suave de azuis, xunto coas outras cores empregadas -vermellos, negros e brancos- confírenlle un matiz lírico. Asinado no ángulo inferior dereito: "Armando Guerra 77".

1977
sentitulotome
Sen título
Xosé Miguel Tomé
1982

Nesta obra moi próxima á abstracción, Tomé sitúa ante un fondo completamente negro, unha figura sentada mirando de fronte e, o que parecen ser as siluetas doutras figuras sentadas de costas ao espectador. Todas están construídas a base de sólidos volumes redondeadeos e, seguindo o costume habitual do autor, preséntanse insinuadas, apenas suxeridas e abosquexadas e non lle vemos o rostro. A gama cromática segue a ser de base escura, con tonalidades grises e negras. Asinado no ángulo inferior esquerdo.

1982
esculturasaco1
Sen título
Miguel Saco Gómez

Achégase na súa elementalidade esta escultura a propostas minimalistas e conceptuais, conxugadas nunha peza de apariencia totémica. Concibe os volumes a partir dunha rigorosa xeometría plana. Traballa coa madeira, o material predilecto, deixando as vetas e nervaduras orixinais; deixa a base -o tronco da árbore- e a partir de aí vai ensamblando seguindo un sentido vertical, unha serie de módulos articulados.

sentitulocid
Sen título
Xosé Cid Menor
1980

O material empregado nas obras de Xosé Cid está relacionado coa función que vai ter; a pedra, como este caso, é preferida polo escultor ourensán para as esculturas públicas ou obras de gran tamaño. Sobre unha base cuadrangular, levántase o bloque de granito que Cid vai esculpindo ata darlle a forma que desexa, forma e material que lle confiren o aspecto de solidez e forza á peza ademais de potenciar a expresividade do material, a textura do granito.

1980
muralquintanamartelo
Sen título
José Manuel Quntana Martelo
1978

Extenso mural que preside unha das aulas da Facultade de Económicas e Empresariais. Recorre a un gran formato que a Quintana Martelo lle serve para acentuar o valor expresivo. Xestos, manchas e trazos xeométricos. A busca da impresión de peza inacabada, característica das obras de Quintana, acentúa a sensación de espontaneidade xestual. Concibe o cadro con xogos xeométricos, neste caso, divide o lenzo nunha serie de formatos cuadrangulares e rectangulares de distintos tamaños nos que sitúa as imaxes que, na maioría son manchas de cor negra. Móvese nunha linguaxe expresionista que se traduce nunha pintura dinámica de grandes pinceladas e empastada, o que dá densidade á superficie.

1978
sentituloabelmartin
Sen título
Abel Martín

Gravado de motivos xeométrico sobre fondo amarelo. Motivos nos que utiliza tons vermellos, azuis e negros. Asinado polo autor no ángulo inferior dereito. No lado esquerdo o número da tirada: 2/6

sentitulotome
Sen título
Xosé Miguel Tomé
1982

Cunha linguaxe moi próxima á abstracción, Tomé presenta nesta composición as siluetas de tres figuras no primeiro termo. Estamos diante de figuras esquematizadas, das que non se distinguen os rostros; parecen como mutiladas, o que contribúe a crear a sensación de inquedanza e angustia. Son volumes rotundos, perfilados cun trazo negro que contrasta coas notas de cor ocre e vermellos das figuras. Asinado no ángulo inferior dereito.

1982
sentituloabelmartin
Sen título
Abel Martín

Gravado con motivos xeométricos sobre fondo vermello. O da parte superior de menor tamaño en cor amarelo e o inferior en tonos azuis. Asinado polo autor no ángulo inferior dereito e no ángulo inferior esquerdo, o número de tirada: 5/6.

sentitulopatiño
Sen título
Antón Patiño Pérez
1979

Pintura na que destacan, sobre todo, manchas de cor; utiliza unha gama de vermellos, amarelos, verdes e azuis. Esta obra leva o selo da abstracción. Según X. Seoane, denótase aquí "unha paixón polo espazo, por unha linguaxe estrutural, pola festa da cor e do traballo ordenado tratando de fixar un novo espazo e, sobre todo, unha visión da pintura que xa intuía nel. Patiño entra nunha etapa totalmente diferente, ruptural, coa anterior. Axudado pola forza esencial do expresionismo, fundamentalmente polo abstracto americano, vai desembocar nunha concepción vital, espontánea, festiva e táctil do cadro, ao que se entrega de cheo no proceso creativo, polo gusto e o pracer de crear".

1979
sentitulobuciños
Sen título
Manuel García Vázquez "Buciños"

Escultura que representa un home maduro e barbado cun libro na súa man esquerda e o brazo dereito levantado, como un orador en actitude de fervorosa declamación. Espido, leva unha tea que non o cobre, pero que se enrosca máis ou menos helicoidalmente ao longo do corpo da figura, desde o pé esquerdo ata o ombreiro dereito.

esculturasaco2
Sen título
Miguel Saco Gómez

Aproxímase a propostas minimalistas, conformando a peza unha especie de tótem.

sentitulomaside
Sen título
Xulio Maside
1982

No medio dunha estancia delimitada pola forma dun cubo, Maside sitúa unha figura; neste caso trátase dunha das súas indagacións e fusións de formas híbridas. Así, baixo a apariencia dunha figura humana, superpón outra que parece recordar un minotauro. Repítense as características do autor de reducir as figuras a simples siluetas e primar a espontaneidade da mancha, do trazo. As cores son sobrias, unha paleta a base de grises e negros que contrasta cos tons rosáceos da estancia. Asinado no ángulo inferior dereito.

1982
sentitulocid1
Sen título
Xosé Cid Menor
1970

Sobre unha base rectangular granítico, érguese a peza tamén en pedra. De sentido vertical, o escultor esculpe o bloque con suaves incisións cóncavas e convexas, ondulacións que se converten nun sinal de identidade do artista. Valora Xosé Cid as posibilidades do material: o aspecto rugoso e sen pulir dunha parte da peza, contrastando con outras máis pulidas sobre as que actúa a luz; igualmente contrasta a cor: o gris do granito da base coa cor dourada da peza.

1970
torsoacisclo
Torso
Acisclo Manzano
1969

Un dos característicos Torsos de Acisclo, concibido como un fragmento, evocando restos clásicos, xogando coa suxestión, irreal, de pertencer a unha peza maior e completa, que neste caso nunca existiu materialmente. A atención céntrase no traballo da superficie, con relevos, ondulacións e incisións.

1969
vellanavarandacarballo
Unha vella na varanda
Mª Xesús Pérez Carballo
1970

Neste lenzo, a pintora lucense fai evidente a súa admiración por Goya; coñecemos outros títulos da autora nesta mesma liña, como "Aquelarre" e aquí represéntanos a unha muller anciá asomada a unha varanda que indudbidablemente tráenos á memoria as pinturas negras do pintor zaragozán: o fondo de manchas negras e sobre todo o rostro caricaturizado desta muller son ecos das obras que decoraban "La Quinta del Sordo"; do mesmo xeito, o recurso de utilizar a varanda sobre a que se apoia a muller, remítenos a outra obra de Goya: os frescos que pintou para a igrexa de Santo Antonio da Florida. O gusto polos espazos baleiros, o volume da figura, a pincelada de toques luminosos de influencia impresionista e o feito de estar perfectamente individualizados cada elemento do cadro: a figura, a varanda, a maceta con flores do fondo, son características desta pintora lucense.

1970
uvas1virxilio
Uvas 1
Virxilio Fernández Cañedo
1975

A asimilación plena dunha linguaxe artística levará a Virxilio a realizar distintas series. Esta obra forma parte da que ten sobre a vide e a uva -o tema da vendima está presente na súa obra, coa que fai alusión á súa infancia no Ribeiro de Beade-. Nela vemos como se converten nos únicos elementos cos que cobre a totalidade do espazo pictórico, creando unha sensación atafegante. Chaman a atención as cores que emprega, protagonistas absolutas da obra: azuis, amarelos e laranxas cobren as formas que se separan á súa vez cunha liña grosa. Asinado no ángulo inferior dereito.

1975
uvas2virxilio
Uvas 2
Virxilio Fernández Cañedo

A asimilación plena dunha linguaxe artística, levará a Virxilio a realizar distintas series. Esta obra forma parte da que ten sobre a vide e a uva -o tema da vendima está presente na súa obra coa que fai alusión á súa infancia no Ribeiro de Beade-. Nela vemos como se converten nos únicos elementos cos que cobre a totalidade do espazo pictórico, creando unha sensación case de horror vacui. Chaman a atención as cores que emprega, protagonistas absolutas da obra: azuis, amarelos, laranxas cobren as formas que se separan á súa vez cunha liña grosa grisácea. Asinado no ángulo inferior dereito.

Ventá
Guillermo Alonso Monroy
1974

A colección da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais de Santiago ten nesta obra un testemuño evocador de alguén que se licenciou na mesma. E foi en Compostela, na Sala “Matisse” e no “Modus Vivendi”, onde, por 1978, Monroy mostrou por primeira vez de forma individual as súas obras, precisamente no ano no que conclúe os seus estudos. Neste caso, estamos ante un lenzo seu de cara a 1980, a relacionar coas súas series dedicadas ás xanelas, na antesala do momento no que aquel movemento galego renovador que supuxo Atlántica abre novos camiños para a arte e os artistas desta terra. É el un autor próximo, entre outros, a Antón Patiño e Menchu Lamas; tamén, a Ánxel Huete.

1974
vistadomarotero
Vista do mar no serán
Javier Otero

Pintura sobre táboa que representa un motivo abstracto; sobre un fondo branco o autor pinta unhas bandas de cor en tonos pasteis, utilizando as cores verde, amarelo e rosa.

411
397
398
399
400
401
402
403