Ir o contido principal
Museo virtual Universidade
de Santiago
de Compostela
  • gl
  • es
Inicio Inicio

Inicio

Presentación

Coleccións

  • Contemporánea
    Espazos
    Retratos
    Vítores

Itinerarios

  • Gabinete de Curiosidades
    Minerva Compostelá
    Reitores

O meu museo

Localización

Explora

Política de privacidade
Volver ás localizacións
Facultade de Matemáticas (11)
  • A-ZCRONOL.
Campus Santiago
Facultade de CC da Educación: 5
Facultade de Económicas e Empresariais: 107
Facultade de Química: 11
Facultade de Filoloxía: 7
Biblioteca Concepción Arenal: 1
Facultade de Dereito: 83
Capela: 1
Facultade de Filosofía: 1
Colexio Maior Fonseca: 6
Facultade de Medicina: 41
Colexio Maior Rodríguez Cadarso: 8
Facultade de Xeografía e Historia: 94
Colexio de San Xerome Reitoría: 163
Colexio Maior San Clemente: 10
Facultade de Bioloxía: 4
Facultade de CC Políticas e Sociais: 13
Facultade de Farmacia: 9
Facultade de Física: 1
Facultade de Matemáticas: 11
Facultade de Psicoloxía: 12
Campus Lugo
Biblioteca intercentros: 1
Escola Politécnica Superior de Enxeñaría: 7
Facultade de Ciencias: 1
Facultade de Formación do Profesorado: 7
Pazo Montenegro Vicerreitoría: 12
Vicexerencia: 1
Outras localizacións
Casa dos Catedráticos - Campus Sur: 1
Centro de Estudos Avanzados Finca Vista Alegre: 1
Casa da Balconada: 53
Casa da Concha: 23
Arquivo histórico: 4
Igrexa da Universidade ou da Compañía: 49
Colexio ou Pazo de Fonseca: 30
Gardería: 1
Almacenado ou retirado: 3
morena
A morena
Manuel Anselmo Lamela Castro

Asinado a. i. d.

tribosmorenas
A subida nas tribos morenas
Manuel Anselmo Lamela Castro

Está feito en dúas pezas. Asinado a. i. d.

bailon1
Bailón I
Xoán Pardiñas

Xoán Pardiñas móvese nesta obra nunha liña que pasa dende a abstracción -sen chegar a abandonar nunca a figuración- ao expresionismo, pasando polo Pop Art. O título da obra "Bailón I" vén dado pola forma de figura en relevo que centra a composición e suxire unha forma de baile. Pardiñas xoga frecuentemente, como ocorre nesta obra, cos collages ou elementos en relevo, que lle confiren unha gran carga matérica. Chama a atención a paleta cromática vibrante que emprega, sobre todo os fucsias e malvas que o vincularían cun gusto Pop Art. Asinado a. i. e. Mercado en 1990.

bailon2
Bailón II
Xoán Pardiñas

Xoan Pardiñas móvese nesta obra nunha liña que pasa dende a abstracción -sen chegar a abandonar nunca a figuración- ao expresionismo, pasando polo Pop Art. O título da obra "Bailón II" vén dado pola forma de figura en relevo que centra a composición e suxire unha forma de baile. Pardiñas xoga frecuentemente, como ocurre nesta obra, cos collages ou elementos en relevo, que lle confiren unha gran carga matérica. Chama a atención a paleta cromática vibrante que emprega, sobre todo os fucsias e malvas que o vincularían cun gusto Pop Art.

camisa
Camisa
Alberto Datas Panero
1972

A obra, auténtica renovación do xénero do bodegón, concéntrase na representación do obxecto, neste caso unha camisa que flúe sobre fondo escuro e neutro. Cadro no que adquire un gran protagonismo a materia e a cor, as pinceladas son cálidas e coloristas. A temática da roupa é unha referencia en Datas, a súa execución é esquisita dentro da súa aparente elementalidade. a. i. d. "Datas 72"

1972
cans
Cans
Xosé Vivián Lourenzo (Bibián)
1980

Durante a década dos 80, Bibián traballou nunha serie -que expón na mostra do colectivo Nome en Lugo en 1988-, que recolle un traballo no que as formas que presenta teñen o seu punto de partida e a máis clara influencia na pintura prehistórica, coa que pretendía recuperar o comezo da pintura e reivindicar o valor e os modos de facer nos comezos da arte. Son figuras de animais, neste caso cans, que ineludiblemente nos traen á memoria as pinturas murais da época magdaleniense e as covas do Levante español. Con respecto da técnica, destaca o carácter xestual da pincelada, o ritmo vibrante das cores que aportan ricos matices cromáticos destacando a gama dos grises e o trazo do negro. Asinado a. i. d.

1980
cervos
Cervos
Xosé Vivián Lourenzo (Bibián)
1985

Durante a década dos 80, Bibián traballou nunha serie -que expón na mostra do colectivo Nome en Lugo en 1988-, que recolle un traballo no que as formas que presenta teñen o seu punto de partida e a máis clara influencia na pintura prehistórica, coa que pretendía recuperar o comezo da pintura e reivindicar o valor e os modos de facer nos comezos da arte. Son figuras de animais, neste caso cervos, que ineludiblemente nos traen á memoria as pinturas murais do período magdaleniense e das covas do Levante español. No relativo á técnica, destaca o carácter xestual da pincelada, o ritmo vibrante das cores que aportan ricos matices cromáticos destacando a gama dos grises e o trazo do negro. Asinado a. i. d. "Bibián 85"

1985
maternidade
Maternidade
Enrique Vidal Abascal

O tema da maternidade é habitual na produción de Vidal Abascal (1908-1994). Neste caso, o grupo componse da nai que, situada de perfil, abraza o seu fillo. A estética primitivista e expresionista característica da arte galega do primeiro terzo do século que os pintores tomaban da escultura románica, retómaa aquí o artista ao amosarnos unha figura de rotundos volumes, estática e sólida, semellando a pesadez do granito, vinculable á estética que Faílde realiza na escultura. O debuxo xoga un papel importante ao perfilar timidamente as figuras contra o fondo. A influencia expresionista está presente no tratamento que lle confire ao rostro da muller ou na técnica, unha pintura empastada e de cores fortes e alegres, que se convertirán nun sinal de identidade do autor. Asinado a. s. e. "Vidal Abascal"

omago
O mago no piñeiro da praia de Barra
Manuel Anselmo Lamela Castro

Feita en tres pezas

sentitulo
Sen título
Almudena Fernández Fariña
1995

De xeito case agresivo, combínanse sobre a superficie do lenzo cores, texturas, manchas, raias, bucles e arrastres de pintura, todas pegadas do proceso creativo, dunha pintura que é visceralmente xestual. Nome da autora no reverso.

1995
José Rodríguez González
Vítor de José Rodríguez González
Autoría descoñecida
Ca. 1856

José Rodríguez González naceu en Bermés, Lalín (1770-1824). Foi colexial de San Xerome. Dedicouse, entre outras materias, ás matemáticas e á astronomía. O seu vítor presenta un único escudo, o da Universidade, entre dous ignudi que neste caso non se vinculan tanto coa parte heráldica, á que acompañan a cada lado, senón co papel de presentarnos, un deles uns prismáticos -ademais doutro instrumento de medición, cunha chumbada- e o outro, un globo terráqueo e un mapa. Pódese distinguir tamén neste caso algún instrumento de medición no chan. Nun e noutro lado poden contemplarse, tamén nesa parte baixa, coroas de grilandas. Estamos, por outra parte, ante un modo de narrar que resulta moi próximo ao exposto por José Ferreiro na portada da Universidade. Conta con epígrafe e cabe datalo cara a 1856.

384
397
398
399
400
401
402
403